Classic in the whutnut

Musik, kvinnor och sprit

hophip

leave a comment »

Igår var Jepser, Melker och Jag ute och slirade. Vi började på ölhaket Queen med brännmanet och tjugofemkronorsöl. Det verkar ha blivit ett stående skämt att lura i mig tequila-tabascodrinken och sedan skratta åt att jag nästan får äta upp middagen igen fast åt fel håll. Efter Queen gick vi till före detta Åtta Glas, nu Styrbord Babord. Det är med blandade känslor jag går till den förbannade båten; jag har haft några av mina bästa kvällar på den båten men även några av de sämsta. Igår var det studenter från handels som hade festen och på plats fanns en massa intressanta fnask, dock slutade det endast med några utmanande blickar och rätt som det var gick vi till Modesty. Kvällen slutade med fem rostade mackor, en Gorby’s pirog och ett glas mjölk; inget napp alltså… kanske lika bra det.

Pharoahe Monch är en jävla jävla skön favorit. Sedan strax innan berlinmurens fall har Troy Donald Jamerson producerat musik i genren hiphop i olika konstellationer och 1999 släpptes låten Simon Says som kom att bli Pharoahe Monchs ”genombrott”. Häromdagen hörde jag några godbitar från hans senaste platta, Desire, från 2007 vilket påminnde mig om hur bra han är!

Pharoahe Monch – Push

Pharoahe Monche – Simon Says

En annan otroligt cool låt är den här remixen på Jackson 5s klassiker I Want You Back av Z-Trip! Lyssna på den och förstå själva!!!

Jackson 5 – I Want You Back (Z-Trip Remix)

hahahaaaaa


Written by Olle

januari 29, 2009 den 8:46 e m

Kommentera

