Classic in the whutnut

Musik, kvinnor och sprit

SILF och lite nyheter

leave a comment »

Idag idag idag är det lördag. Igår var det fredag. Jesper och jag tittade på Gran Torino, en film. Vi lyssnade på Madonna, en sångerska. Han spelade några låtar från hennes album Confessions on a Dance Floor från 2005 och jag måste säga att jag fastnade för några. Han påpekade även likheterna i hennes sound med Dave Spoons verk. Jag höll tveksamt med. Varför jag var tveksam beror på den icke diagnostiserade minnessjukdom jag tror mig själv lida av. Sjukdomen går ut på att vad som än händer så lyckas jag glömma av det; Namn och mindre betydande händelser är sådant som aldrig fastnar.

Så när Jesper säger att det låter som Dave Spoon har jag ingen aning om vad han pratar om. Men eftersom jag ändå har bloggat om housemusik i ett drygt halvår så borde(!) jag veta, eller?

SKITFANSAMMA. Jag lyssnade lite på Spoon när jag kom hem och Jezper hade lite rätt. I varjefall när det gäller Get Together.

En annan intressant framgång för bloggen är att jag i fortsättningen kommer få snaskiga uppdateringar från, så som jag valt att kalla honom, Lokalkändisen. Det kommer spridas rykten hejvilt. Lokalkändisen kommer kanske även ha en del kontroversiella åsikter som jag under mina långa och utredande samtal med honom kommer förmedla till er. Förbered er på det.

Jag kommer även att posta musik som inte alls har någon koppling till house. Känn på det ni.

Ikväll spelar Mikael Weermets på Keybar. Jag är övertygad om att det kommer bli dans på bar och brutna ben. Jag ska dit en sväng och skaka tass, ni vet. Något som även upptäckte tidigare idag var att Weermets laddat upp en ny låt på sin myspace, en remix på José Gonzales låt blablabla. Vet inte vad den heter och orkar inte ta reda på det heller.


Dagens mp3or

Chris Kaeser & D-fun’K – Chicago’s Strings (Original Extended Mix) /progressiv house

Laidback Luke & Marchand Pres. Ighstreets – Dont Let Go (Sebastien Leger Remix) /house

Empire of the Sun – Walking On A Dream (Johan Baath Remix) /house

Mini Viva – Left My Heart In Tokyo (Fred Falke Dub Mix) /house

Madonna- Get Together /pop

Kanye West feat T-Pain – Good Life (Siik Remix) /hip hop

Fake Blood – Mars (Player Player’s 95 Jump Mix) /hip hop

Fake bood – Mars (Trumpdisco’s Tech Remix) /crack house

Gå i frid mina vänner.

En rolig film hihi

Kommentera

